• Slider001.jpg
  • Slider008.jpg

zondag 3 juli 2016

MTB groep zondag 3 juli

Vandaag wat later afgesproken met de MTB groep ivm de kermis, om 10.00u vertrokken we met 3 mountainbikers en gingen we richting Liessel. Al snel genoeg werden we op de Witte Dijk bijna geschept door drie reeën, die nog rustig van hun ontbijtje aan het genieten waren in het gras. Nadat we van de schrik bekomen waren en we wisten dat de remmen goed functioneren, verder over de verharde weg richting Liessel. Bij het enige stukje onverhard, dacht Joop een (tijdelijk) beekje over te steken, maar kwam er achter dat zijn voorwiel bleef steken in de modder. Het bleef zonder gevolgen. De MTB route in Liessel wordt goed onderhouden en lag er ondanks de natte omstandigheden goed bij. Natuurlijk hier en daar wel wat water en modder, maar het was prima te doen. Joop had er zin in en trapte flink op de pedalen (hij was dan ook niet naar de kermis geweest zaterdag). Peter en vooral Luc moesten alle zeilen bijzetten om in zijn wiel te blijven. Na bijna 50 km keerde we terug in Ysselsteyn waar we, samen met de MTB dames en de wegrenners, op het terras van een welverdiend stuk vlaai van de vereniging konden gaan genieten.

Pasen 2016

Zondag 1e paasdag

Na een lekkere zonnige zaterdag werd het zondag...Regen....    En wat doe je dan als een echte MTB’er...niet in je bed blijven liggen maar buienrader checken.

Aha ..vanaf 9.45 uur blijft het droog dus hopla de fiets op.

Met z’n tweeën gingen we richting Liessel want de gouden regel is: zorg dat je de wind op de rug hebt met de terugweg. Via het nieuwe aangelegde stuk van de “paardekop” richting Griendtsveen.                                   Spoorwegovergang rechts af richting Deurne, spoor blijven volgen, links af en korfbalveld rechts laten liggen om vervolgens bij het “Liessels bos aan te komen. Een hele fijne route met veel single tracks waar vooral ik mijn “(paas) ei” in kwijt kan. Af en toe een bultje en af en toe een gratis modderbadje want ach ja het had geregend. Onderweg kwamen we nog langs de motorcrossbaan waarbij je dan altijd denkt/ruikt “’Gezond bezig zo in het bos fietsen in de frisse lucht” maar och ja ieder zo zijn sport.! Neus dicht en even doorbijten maar dan is het weer heerlijk fietsen.

Lekker gefietst en met voldaan gevoel, 42 km op de teller kwamen we vol modderspetters thuis en konden we nadat we ons opgefrist hadden lekker aanschuiven aan de paasbrunch.

Paasmaandag. Of dat het aan de slechte weersvoorspellingen lag of dat iedereen naar de meubelboulevard was weet ik niet, maar de opkomst was matig om 9.00u. Met z’n tweeën vertrokken we tegen de wind in via de Heidse peel en langs het kanaal om over de pastoor Jacobs peel in het zandbos in Deurne te komen. We besloten om tot achteraan in het bos te fietsen. Daar hebben we op buienradar gekeken want om 10.30u was er een flinke bui voorspeld. Maar van die hele bui was op de radar niets meer te zien, dus we konden gewoon onze route afmaken. Via de bikkels en een (nieuw stuk Liessel) langs het spoor naar Grientsveen en de timmermansweg terug naar huis. Daar zijn we moe voldaan droog en onder de modderspetters net voor de volgende bui aangekomen. Toch weer een mooie rit.

zondag 31 januari 2016

Pielreuzen en Pielreuzinnekes....

Als ik vanmorgen bij Herberg de Peel aankom is het leeg, zeg maar gerust heel leeg. Ik ben wel wat vroeg maar toch. Het Carrilion probeert er nog een vrolijk deuntje uit te pingelen in de vorm van “mien durpke” maar bij de laatste klokslag wordt mijn vermoeden toch bewaarheid. Met z’n tweeën vertrekken we richting de rouwkoelen en daar zien we net voordat we het bos indraaien nog dat onze nummer 3 haastig probeert de aan het begin verloren tijd in te halen. Gezamenlijk besluiten we om richting Venray te gaan. De regen van de zaterdag heeft toch wel zijn beslag op het parcours al valt het mij nog niet eens tegen. Via de Ballonzuilbossen en een pittig stuk langs de “alde vuilnisbelt” van Venray komen we aan in Venray. Daar gooit de plaatselijk ATV wat roet in ons eten door uitgerekend vandaag hun vlakwatercross te organiseren. Dan maar naar het St. Annaterrein. Vanaf hier gaan we over wat onbekendere paden weer terug richting Ysselsteyn. Vooral het stuk langs de beek bij Veulen hakt er behoorlijk in maar uiteindelijk bereiken met 44 km op de teller weer de plek waar we eerder die morgen startte. Moe maar voldaan en geen druppel regen onderweg. Dus de thuisblijvers hadden... zoals vaak... ongelijk.